Szkolenie
#

Motywowanie indywidualne i zespołowe. Motywacja 3.0. Automotywacja.

Czego się nauczysz?

  • wprowadzenie cyklu OAPD jako metody działań kierownika ukierunkowanych na podnoszenie efektywności motywowania,
  • warsztat praktycznych umiejętności motywowania nastawiony na pracownika,
  • trenowanie umiejętności wzbudzania zaangażowania w oparciu o motywatory,
  • ćwiczenie metod skutecznego motywowania z wykorzystaniem 4 poziomów motywowania pracowników,
  • przetestowanie doboru i dostosowywania narzędzi do potrzeb pracowników,
  • praktyczne trenowanie zachowań kierownika w sytuacjach trudnych do motywowania.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Motywowanie indywidualne i zespołowe. Motywacja 3.0. Automotywacja.
  1. Wprowadzenie do tematu szkolenia:
    • Cykl OAPD podnoszenia efektywności motywowania w praktyce działań kierownika,
    • Puzzle motywacyjne, czyli fundamenty motywacji człowieka,
    • Krótka lekcja historii motywacji w erze industrialnej i cyfryzacji,
    • Czym jest Motywacja 3.0?
  2. „Manager Motywatorem":
    • Co wpływa na moją motywację do pracy? Rola managera w budowaniu zaangażowania,
    • Moja zmiana i jej wpływ na otoczenie.
  3. Kreowanie motywacji wewnętrznej:
    • Rola i podział motywatorów pozafinansowych,
    • Ukierunkowanie działania motywacji wewnętrznej: znaczenie emocji, rodzajów zadań i oczekiwań,
    • Cel pracy i znaczenie wartości wiązanych z jej wykonywaniem,
    • Wskrzesić własną motywację. 
  4. Wykorzystanie dynamiki grupy w procesie angażowania pracowników:
    • Formy wspierające motywację jednostek związane z procesem grupowym: poczucie przynależności, hierarchia i rywalizacja,
    • Ćwiczenie aktywności kierowania procesem grupowym: przewodzenie, facylitacja i negocjacje.
  5. Motywujący charakter  w relacji pracownik - szef:
    • Wymagania pracownika w stosunku do szefa i dobór prawidłowego stylu komunikacji,
    • Budowanie autorytetu,
    • Administrowanie pracownikiem przez cele,
    • Sprawowanie kontroli,
    • Ćwiczenie metod użytecznych w rozwijaniu pracownika.
  6. Poczynanie z konfliktami i problemami zagrażającymi motywacji:
    • Zapobieganie spadku motywacji,
    • Umiejętność diagnozy przyczyn i pomocy pracownikowi i zespołom,
    • Opanowanie zasad profilaktyki wypalenia zawodowego,
    • Informacje dot. wpływu konfliktów na motywację,
    • Trening umiejętności zarządzania w sytuacji konfliktów występujących między członkami zespołu.
  7. Sterowanie zmianą i kryzysami, czynnikami destabilizującymi motywację pracowniczą.
  8. Różnica pokoleniowa X, Y, Z i jego motywacyjna funkcja:
    • Perspektywa pracodawca - pracownik w odniesieniu do realiów społecznych,
    • Cechy pokolenia Y i funkcji motywujących,
    • Potrzeba postaw i wartości w regulacji otoczenia zewnętrznego.
  9. Coaching i mentoring, jako narzędzia automotywacji własnej:
    • Coaching grupowy, jako narzędzie wsparcia i motywacji pracowniczej,
    • System mentoringu, jako część wspierająca ścieżki zawodowe karier,
    • Rola coachingu i mentoringu w motywowaniu pracowników w organizacji uczącej się,
    • Praktyczna sesja motywująca.
  10. Różnice międzykulturowe, a motywacja zespołowa:
    • Wpływ globalizacji na motywację zespołową,
    • Czynniki interkulturowe regulujące normy i wartości zespołowe,
    • Motywacja do pracy, a charakter narodowy zespołu.
  11. Podsumowanie szkolenia. Mój dalszy plan angażowania pracowników?

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
800

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne