Szkolenie
#

Zarządzanie konfliktem w administracji

Czego się nauczysz?

  • zrozumiesz jak rozpoznać otwarte i ukryte źródła konfliktów oraz jak je zwalczać,
  • poznasz cykl OAPD - podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,
  • przećwiczysz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole,
  • udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
  • wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,
  • przetestujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie,
  • przygotujesz indywidualną metodę wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE,
  • będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,
  • zastosujesz konflikt do rozwoju siebie i grupy.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Zarządzanie konfliktem w administracji
  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • dynamika i fazy konfliktu,
    • w jakim celu potrzebny nam konflikt?
    • techniki reagowania w sytuacji konfliktowej.
  2. Narzędzia rozwiązywania konfliktów w urzędzie:
    • dyskusje, polemiki,
    • negocjacje,
    • mediacje,
    • arbitraż.
  3. Początek konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
    • nieodpowiednia interpretacja faktów z klientami urzędu,
    • nieprawidłowe zrozumienie procesów,
    • sprzeczności w sferze wartości,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  4. Know-how konfliktu w zespole - ćwiczenie „nieefektywny zespół":
    • kiedy dochodzi do konfliktu - konflikt jako cząstka związana z dynamiką grupy,
    • postawa wobec konfliktu - milczące założenia,
    • towarzyszące emocje w konflikcie - zniekształcenia w postrzeganiu sytuacji,
    • natura konfliktu (konflikt „gorący" i „zimny"),
    • skutki zaniechania działań w sytuacji konfliktu,
    • bezowocne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • cykl OAPD - jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole: ćwiczenie „lina".
  5. Ustalanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
  6. Interpretacja sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
    • źródła konfliktów w zespołach - stawianie hipotez/y i jej weryfikacja,
    • określenie „czynników sukcesu" i „czynników porażki" w badaniu sytuacji konfliktowej,
    • rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt - analiza w oparciu o interesy osób - ćwiczenie „TAO konfliktu".
  7. Kontrolowanie konfliktu w instytucji publicznej:
    • aktywne i pasywne narzędzia reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • tendencje brzegowe do pracy z konfliktem,
    • komunikacja w konflikcie.
  8. Organizacja działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej - ćwiczenie „rada miasta Krakowa":
    • identyfikowanie konfliktu,
    • badanie sytuacji problemowej z klientami,
    • wprowadzanie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań.
  9. Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
    • faza I - wejście w konflikt,
    • faza II - określenie interesów i potrzeb stron,
    • faza III - sprecyzowanie źródła konfliktu,
    • faza IV - poszukiwanie rozwiązań,
    • faza V - osiąganie porozumienia.
  10. Jak przekomponować konflikt na szansę do rozwoju jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć narzędzia zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  11. Praktyka prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej - informacje zwrotne.
  12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • przeanalizowanie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia,
    • technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych,
    • przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
800

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne