Szkolenie
#

Zarządzanie zmianą

Proaktywność i emocje w zarządzaniu zmianą.

Czego się nauczysz?

  • lepiej poznasz i zrozumiesz mechanizmy rządzące procesem wdrażania zmian organizacyjnych,
  • rozwiniesz umiejętność proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym,
  • poznasz konkretne narzędzia przygotowywania i zarządzania zmianą,
  • nauczysz się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany mało korzystnej dla pracowników ale koniecznej dla firm,
  • wypracujesz nowe postawy i zachowania, adekwatne do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Zarządzanie zmianą
  1. Wprowadzenie do warsztatu:
    • przedstawienie celów,
    • agenda warsztatu,
    • opracowanie kontraktu pracy na warsztacie (zaangażowanie uczestników).
  2. Wstęp przy użyciu gry SIŁA ZAŁOŻEŃ:
    • gra ta uświadamia, jak ograniczamy swoje myślenie i odrzucamy możliwości, jeśli nie pasują̨ do naszych przyjętych wzorców,
    • otwarcie uczestników na nowy sposób myślenia, na zmianę̨.
  3. Dlaczego zmiana?
    • budowanie świadomości wśród pracowników administracji na temat celu zmiany oraz wizji,
    • dlaczego zmiana była konieczna,
    • pokazanie sytuacji na które mamy wpływ,
    • wypracowanie przez uczestników tzw. dekalogu zmiany.
  4. Stadia reakcji na zmianę (model Williama Bridgesa):
    • wprowadzeniem do tego zagadnienia będzie ćwiczenie zamiana ubrań́ , które w żartobliwy sposób pokaże, w jaki sposób reagujemy na zmianę̨,
    • uczestnicy w oparciu o własne doświadczenia, niekoniecznie związane ze zmianą w pracy, opiszą̨ fazy reakcji na zmianę̨,
    • na tej podstawie wprowadzimy model stadiów reakcji na zmianę̨,
    • uczestnicy skonstruują̨ listę̨ obaw oraz zachowań́ współpracowników, z którymi najczęściej się̨ spotykają̨.
  5. Zdolności adaptacyjne/odporność́ w sytuacji zmian:
    • w tej części warsztatu uczestnikom przedstawione zostanę̨ w przejrzysty sposób mechanizmy wsparcia w okresie zmiany,
    • po wykonanym ćwiczeniu indywidualnym (test na poznanie własnego mechanizmu wsparcia w okresie zmiany), uczestnicy podzieleni zostaną̨ na podgrupy, gdzie będą̨ pracować́ nad jednym z mechanizmów.
  6. Jak się̨ zaangażować́ w zmianę̨ i się̨ z nią̨ utożsamiać́?
    • moduł ten, któremu przyświecać́ będzie sentencja NIE KOP SIĘ Z KONIEM, będzie służył określeniu i rozszerzaniu poczucia swojej strefy wpływu w przypadku wdrażanych zmian.
  7. Sposób komunikowania celowości zmiany:
    • sposób komunikowania zmiany - dopasowanie stylu komunikacji do pracowników zgodnie z modelem zachowań́ DISC,
    • opisanie sposobu komunikacji względem 4 typów zachowań́- pokazanie różnic w komunikacji, a także różnic w przechodzenia przez zmianę̨,
    • dla wzmocnienia wiedzy przewidziano grę̨ - WIEŻA.
  8. Gra karciana: Zabójcy zmiany:
    • poznanie głównych przyczyn niepowodzeń́ wdrażania zmian w organizacji,
    • gracze wcielają̨ się̨ w rolę detektywa w klimacie filmu/powieści , który ma za zadanie odnaleźć́ zabójców zmiany w jednej z organizacji,
    • policja wytypowała już̇ 12 podejrzanych, jednak nikogo do nich nie dopuszcza,
    • gracze, jako sprawni detektywi mają jedynie na podstawie poszlak wskazać́ winnego.
  9. Planowanie i realizowanie działań́ wzmacniających wdrożenie zmiany:
    • w tej części szkolenia przewidziano ćwiczenia, które pomogą̨ zidentyfikować́ źródła oporu wobec zmiany oraz pomogą̨ stworzyć́ listę̨ działań́ radzenie sobie z emocjami pracowników w zmianie,
    • dodatkowo pokazane zostanie jak ważna jest informacja zwrotna i docenianie pracowników jako narzędzie wspierające we wdrażaniu zmiany - wzmocnienie efektów wdrożenia zmiany, a także jaką wagę̨ ma celebrowania małych sukcesów we wdrażaniu zmiany i zarzadzaniu zespołem,
    • dodatkowo można szkolenie zakończyć́ grą WULKAN, która wzmocni ludzi w nowej rzeczywistości, pomoże zbudować́ kulturę̨ współpracy, zaufania i przynależności, co jest niezmiernie istotne w zmianie.
  10.  Co powinienem robić́ inaczej? Czego powinno być́ więcej?
    • indywidualne ćwiczenie OKNO JOHARI - dzięki temu ćwiczeniu uczestnicy będą̨ mieli czas na refleksję nad swoim potencjałem oraz nad ewentualnymi brakami w zakresie komunikacji w zespole,
    • po tym ćwiczeniu nastąpi podsumowanie najważniejszych treści warsztatu.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
800

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne