Szkolenie
#

Komunikacja w urzędzie

Czego się nauczysz?

  • poznasz zasady efektywnej komunikacji w kontaktach urzędowych,
  • zdiagnozujesz własny stylu komunikowania, 
  • będziesz miał świadomość znaczenia celu w komunikacji i realizacji zadań,
  • poznasz mocne i słabe strony własnych umiejętności,
  • zwiększych świadomość popełnianych błędów pojawiających się w komunikacji.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Komunikacja w urzędzie

 

  1. Wstęp do szklolenia:
    • rozpoznanie poprawnego procesu komunikacji?
    • czynniki wpływające na następstwo procesu komunikowania się.
    • PROJEKTOR i kwestionariusz: mój styl komunikacji.
  2. Dylematy w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężania:
    • nasze wewnętrzne trudności,
    • bariery wewnątrz organizacji. 
  3. Świadomość celu w komunikacji i jego znaczenie w realizacji zadań:
    • wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja - analiza- planowanie - działanie",
    • cele urzędu a osobiste cele w komunikacji,
    • zapowiedź informacji nt. celu a wpływ na pracę współpracowników, 
    • obserwacja na proces komunikacji - od pierwszego nadawcy do ostatniego odbiorcy,
    • UKRYTA WSKAZÓWKA w komunikacji. 
  4. Dojrzałość w komunikacji:
    • forma „dbałości" w komunikacji - ćwiczenie: „przekonaj mnie",
    • doprecyzowanie informacji - formułowania pytań - zasada „lejka" w uzyskaniu informacji, 
    • pozytywna zapowiedź informacji - budowanie wrażenia - ćwiczenie,
    • pytania (obciążone kryterium porażki ≠ kryterium sukcesu), 
    • informacja a interpretacja w komunikacji,
    • uważność i elastyczność w komunikacji,
    • „Twoje myślenie to twoje słowa" - komunikaty pro aktywne i reaktywne,
    • wskaźniki „ODPOWIEDZIALNOŚCI za wyniki" w komunikacji. 
  5. Praktyczne techniki udoskonalenia komunikacji:
    • dobranie technik do celu komunikacji, 
    • dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy, 
    • model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji, 
    • deklaracja swojego stanowiska i opinii, 
    • komunikacja bezpośrednio czy nie bezpośrednio, 
    • wywoływanie zainteresowania i sygnały słuchania w rozmowie - ćwiczenie: „interesujący nadawca - uważny słuchacz",
    • przeciwdziałanie filtrowaniu informacji na zasadzie „oczywista oczywistość",
    • dyplomacji można się nauczyć.
  6. Komunikacja niewerbalna - eksponowanie postaw i emocji: 
    • pierwsze, drugie i trzecie wrażenie,
    • ukierunkowanie komunikatów, 
    • prezentacja i interpretacja sygnałów niewerbalnych,
    • to co niewypowiedziane.....
    • gry statusowe i jak je wykorzystać w komunikacji interpersonalnej.
  7. Dobre rozmowy:
    • model miłej rozmowy,
    • model rozmowy o problemie, konfrontacja i pogłebienie,
    • warianty rozmowy, case study.
  8. Dobre praktyki komunikacji- skonkretyzowanie zasad skutecznej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
  9. Zagrajmy w komunikację!-GRA GALIMATIAS.
  10. Podsumowanie całości szkolenia "Efektywna komunikacja":
    • przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia - „pomost w przyszłość",
    • przekazanie zadań wdrożeniowych. 

 

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
800

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne