Szkolenie
#

Efektywność w komunikacji interpersonalnej w urzędzie

Jak efektywnie komunikować się w zespole?

Czego się nauczysz?

Po szkoleniu uczestnicy będą:
  • wiedzieć jak się zwiększyć efektywność komunikacji w zespole, rozwiną umiejętności komunikacyjne oraz zbudują postawę otwartą, opartą na autentycznej komunikacji,
  • umieć rozpoznawać style zachowań innych i wyciągać wnioski,
  • lepiej rozumieć ludzi i ich potrzeby komunikacyjne,
  • będą lepiej rozumiani przez współpracowników, a tym samym będą mieć większy wpływ na innych.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Efektywność w komunikacji interpersonalnej w urzędzie
  1. Wprowadzenie do warsztatu:
    • przedstawienie celów,
    • agenda warsztatu,
    • opracowanie kontraktu pracy na warsztacie (zaangażowanie uczestników).
  2. Gra Symbole 
    • zadanie uczestników jest pozornie proste: ułożenie na dużej planszy wzoru, którego elementy są rozproszone wśród uczestników, na czas, z najlepszym możliwym wynikiem,
    • rozproszone informacje, niepełna wiedza o rozwiązaniu, chaos organizacyjny sprawiają̨, że mimo prostoty zadanie wydaje się̨ uczestnikom początkowo niemożliwe do zrobienia,
    • ćwiczenie ukazuję wagę̨ komunikacji werbalnej w osiąganiu wspólnych celów.
  3. Wprowadzenie do komunikacji:
    • co komunikuję drugiej osobie werbalnie i niewerbalnie w procesie przekazywania informacji?
  4. Skuteczna komunikacja w urzędzie:
    • w tej części warsztatu uczestnikom przedstawione zostaną w prosty sposób techniki, które wpływają̨ na odpowiednią komunikację tj.: techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowania); rodzaje pytań́ (otwarte vs. zamknięte, sugerujące vs. alternatywne, pytania według modelu lejka) czy standardowe kategorie wypowiedzi (ocena, interpretacja, badanie, rozumienie, informowanie).
  5. Czworo uszu, czworo ust - rzecz o komunikacji wg f. S. Von Thuna - komunikacja w modelu analizy transakcyjnej:
    • w trakcie tego modułu uczestnicy poznają założenia Analizy Transakcyjnej, pułapki komunikacyjne, a także gry psychologiczne stosowane przez ludzi każdego dnia, podstawowe transakcje.
  6. Odszyfrują potrzeby komunikacyjne współpracowników administracyjnych z ich zachowania:
    • dopasowywanie stylu komunikacji do osób z którymi wchodzimy w interakcję zgodnie z modelem zachowań DISC,
    • opisanie sposobu komunikacji względem 4 typów zachowań- pokazanie różnic w komunikacji,
    • feedback - co mogę w sobie poprawić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym,
    • dla wzmocnienia wiedzy przewidziano grę - WIEŻA.
  7. Co powinienem robić inaczej? Czego powinno być więcej? Indywidualne ćwiczenie Okno Johari:
    • dzięki temu ćwiczeniu uczestnicy będą mieli czas na refleksję nad swoim potencjałem oraz nad ewentualnymi brakami w zakresie komunikacji w zespole,
    • po tym ćwiczeniu nastąpi podsumowanie najważniejszych treści warsztatu.
  8. Podsumowanie szkolenia.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
800

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne