Gra szkoleniowa
Webmaster
Wspólne działanie i realizowanie jednego celu
Zadanie zespołowe „Webmaster” – Ćwiczenie zespołowe świetnie sprawdza się zarówno w dużych zespołach, jak i w wariancie rozgrywanym w podgrupach. Istnieje możliwość wykorzystywania ćwiczenia wewnątrz sali szkoleniowej, jak i w wariancie outdoorowym.
Wspólne działanie i realizowanie jednego celu. Webmaster to ćwiczenie współpracy nad złożonym projektem, w którym uczestnicy postawieni są przed wyzwaniem utworzenia sieci z dostępnych kolorowych lin różnej długości, zgodnie z czarno–białym wzorem.
Jest tylko jedno możliwe rozwiązanie i tylko jedno możliwe podejście do wykonania zadania w fazie realizacji. Kiedy konstrukcja zostanie ułożona zgodnie ze wzorem, zespół musi wypracować i przetestować strategię, która umożliwi rozłożenie konstrukcji i ponowne jej błyskawiczne ułożenie. Poszczególnych elementów nie można w żaden sposób oznaczać, czy odkładać i dlatego niezbędny jest dopracowany w szczegółach plan, który pozwoli rozróżnić poszczególne części. Podczas wykonywania zadania Webmaster widać wyraźnie jak komunikuje się zespół, jak dba o relacje i atmosferę pracy, jak poszczególne osoby biorą odpowiedzialność za wspólne zadania i jakie mają poczucie wpływu. Czyni to z Webmastera niezwykle uniwersalne ćwiczenie.
Świetnie sprawdzi się podczas spotkań eventowych, jak również na szkoleniach budujących zespół i wspierających poprawę relacji w zespole. Wykorzystać ją można także na szkoleniach z efektywności i komunikacji oraz jako narzędzie wspierające rekrutacje podczas assessment center.
Dla kogo
Gra Webmaster adresowana jest do bardzo szerokiego kręgu adresatów - od potencjalnych pracowników w trakcie assessment center przez stażystów aż do członków zarządu. W grze brały do tej pory udział osoby z kadry zarządzającej, specjaliści zarządzania zasobami ludzkimi, osoby z działów badawczo-rozwojowych, logistycy, marketerzy, salesmani, controllerzy i finansiści.
Organizacja
Gra może być dopasowana do potrzeb i wielkości grupy.
Optymalny czas realizacji to 3-4h. Czas samej rozgrywki od 1h do 1,5h
Liczba graczy od 6 do 30 osób.
Korzyści
Aby wykonać to zadanie poprawnie, potrzeba:
- dobrego podziału ról w zespole
- wykorzystania potencjału analitycznego
- dobrego przywództwa i koordynacji
- dobrej komunikacji
- umiejętności planowania
Dlatego też, ćwiczenie to pozwala:
- Zintegrować różne kultury mniejszych i średnich zespołów dla sprawnego funkcjonowania całej organizacji
- Zgłębić zespołowe umiejętności znajdowania logicznych rozwiązań dla złożonych problemów
- Utworzyć i ulepszyć plany operacyjne i procesy umożliwiające bardziej wydajne wykorzystanie czasu
- Zidentyfikować i przetestować różne modele nadzoru/kontroli i przywództwa
- Poprawić komunikacje pomiędzy członkami zespółów