Gra szkoleniowa
Management Game
Fascynująca rywalizacja przedstawiająca działanie firmy „z lotu ptaka”
Gra Management Game znakomicie symuluje cykl zarządzania biznesem, zarówno
z perspektywy dużej, jak i małej firmy. Drużyny rywalizują na symulowanym rynku w perspektywie 3-5 letniej a ich zadaniem jest jak największe podwyższenie wartości zarządzanych przez siebie przedsiębiorstw.
W trakcie gry uczestnicy podejmują szereg złożonych decyzji dotyczących budżetowania, inwestowania, wydatków marketingowych i sprzedażowych, zarządzania projektami strategicznymi, kupna badań rynku, nakładów w rozwój jakości. Na koniec każdego cyklu gry opracowują sprawozdania finansowe, a trener prowadzący szkolenie przedstawia wyniki osiągnięte przez poszczególne zespoły po konkretnym roku.
Idealna jako element szkoleń z zarządzania, marketingu i sprzedaży. Niezastąpiona przy wyjazdach integracyjnych – emocje i team building gwarantowane...
Dla kogo
Gra Management Game adresowana jest do bardzo szerokiego kręgu adresatów – od stażystów aż do członków zarządu; możliwe są różne stopnie złożoności tej symulacji. Istnieje możliwość jej dopasowania do warunków większości sektorów, co pozwala uczestnikom na lepsze zrozumienie funkcjonowania całości firmy, dzięki czemu lepiej są w stanie zrozumieć jej cele.
W grze Management Game brały do tej pory osoby z kadry zarządzającej, specjaliści zarządzania zasobami ludzkimi, osoby z działów badawczo-rozwojowych, logistycy, marketerzy, salesmani, controllerzy i finansiści.
Organizacja
Optymalny czas na rozegranie gry Management Game to 7-8 godzin, istnieje jednak możliwość przeprowadzenia krótszej wersji (4-5 godzinnej) lub gry dwudniowej lub nawet trzydniowej (12-20 godzin).
Specyfika rywalizacji rynkowej w grze sprawia, że najlepiej sprawdza się ona w grupach 6-32 osobowych. Można dopasować ją jednak także do grup 3-5 osobowych, wówczas ma ona duże walory konsultingu i coachingu. Przy grupach powyżej 32 osób proponujemy podział szkolonej grupy na kilka mniejszych zespołów. Optymalna grupa szkoleniowa to 8-16 osób.
Interaktywny charakter gry sprawia, że można je przeprowadzać zarówno w salach szkoleniowych
jak również w sezonie jako intelektualne szkolenie outdoor. Edycje Management Game przeprowadzane już były m.in. w... jaskini oraz na plaży.
Korzyści
- Zdobycie umiejętności budowania efektywnej strategii przewagi rynkowej nad konkurencją.
- Zrozumienie roli planowania i budżetowania oraz badań i analiz w osiągnięciu sukcesu przez firmę.
- Poznanie specyfiki zarządzania całością firmy, złożonością jej funkcjonowania, naturalnymi konfliktami występującymi między działami.
- Dla osób nie mających dużego doświadczenia z finansami – zrozumienie najważniejszych sprawozdań finansowych i zachowania się kosztów.
- Dostarczenie naturalnego doświadczenia do dyskusji w dalszej części szkolenia w zakresie wielu tematów: planowania strategicznego i marketingowego, zarządzania zespołem, efektywności działań marketingowych i sprzedażowych, zarządzania projektem i innych.